google-site-verification=EfRYMYbkCvCxMoSHGthbvq-aA4K0z28zOw2lSstDFoI

Deelname aan de cantatedienst

Fijn dat u een cantatedienst wilt bijwonen! Vanwege de coronamaatregelen van de overheid is het bezoeken van een cantate zo georganiseerd dat we met elkaar de dienst kunnen vieren en toch aan de richtlijnen van de overheid kunnen voldoen. Dit doen we met elkaar: wij en u. Zo moet u zich registreren, reserveren wij een plek voor u, kunt u uw handen desinfecteren als u binnenkomt, en houden we met elkaar de 1,5 meterregel in acht.

Hieronder staat precies hoe het werkt, kort gezegd gaat het om een aantal stappen:

1. Aanmelden
  2. Uitgenodigd worden
  3. Bevestigen
  4. Afmelden als u toch klachten ontwikkelt
  5. Veilig genieten van de cantatedienst!

1. Aanmelden via de app Kerktijd.
Heeft u zich nog nooit via de app Kerktijd aangemeld en wilt u nu een cantatedienst bijwonen? U kunt zich aanmelden via deze link: nieuwe aanmelding, hier maakt u automatisch een account aan. U kunt ook de QR code hieronder scannen.

Heeft u zich al een keer aangemeld voor een cantatedienst? Dan hoeft u niets te doen! De app Kerktijd laat u mee rouleren.
Heeft u zich al een keer aangemeld voor een kerkdienst van de Leidse Binnenstadsgemeente of voor een Evensong? Dan kunt u met die accountgegevens via deze link app.kerktijd.nl/login inloggen in de app Kerktijd en de cantatediensten toevoegen aan uw account. U hoeft geen nieuw account aan te maken.

U kunt helaas geen voorkeur opgeven voor een dienst op een specifieke datum. Bent u met meerdere mensen: geef aan met hoeveel u komt uit hetzelfde huishouden. De app zal u bij elkaar plaatsen of juist apart.

2. Uitgenodigd worden

Op de woensdagavond vóór de dienst, draait de app een loting op basis van een roulatiesysteem t.o.v. het aantal beschikbare plaatsen, en stuurt uitnodigingen naar de mensen die worden geselecteerd. Bent u niet geselecteerd, dan dingt u automatisch mee naar de volgende cantatedienst.

3. Bevestigen

Als u een uitnodiging krijgt, dan moet u deze bevestigen om op de toegangslijst te komen en zo zeker te zijn dat er een plaats voor u is gereserveerd.

4. Afmelden als u toch klachten ontwikkelt

Mocht u in de aanloop naar de dienst klachten ontwikkelen, meldt u dan zo snel mogelijk af, ook al is dat op het laatste moment. De gezondheid van u en de mensen om u heen is het belangrijkst. De app zal automatisch iemand anders een uitnodiging sturen. Dus: mocht u geen uitnodiging gehad hebben, dan zou het kunnen zijn, dat u op de zaterdag voor de dienst toch een uitnodiging ontvangt. Houdt dus uw email goed in de gaten.

5. Veilig genieten van de cantatedienst!

In de kerk gelden de standaard regels van de overheid: houdt 1,5 meter afstand en was uw handen. Er staan meerdere palen in de kerk, waar u uw handen kunt desinfecteren en de looproute en stoelenplan is op de 1,5 meterregel ingesteld.

Overige opmerkingen

• Voor nood kunt u gebruik maken van het invalidentoilet achterin het schip van de kerk (loop achter het kabinetorgel langs). Alle andere toiletten zijn momenteel niet in gebruik.
  • Er is geen garderobe. Houdt uw jas tas bij zich. Ook als u weer weggaat!
  • AVG: De dienst wordt uitgezonden op YouTube via een live stream en blijft een week staan. Vanwege de opstelling kunnen wij niet garanderen dat u niet in beeld komt, er wordt echter op niemand ingezoomd.
  • Na de dienst blijft u zitten totdat één van de coördinatoren u aangeeft dat u de kerk kunt verlaten. Mocht u vragen hebben, steek dan uw hand omhoog, ook dan komt er iemand naar u toe. Ga niet zelf rondlopen, laten we met elkaar de 1,5 meterregel in acht houden.

Wij wensen u een mooie en gezegende dienst.